2011. február 17., csütörtök

Toy Story 3

Végre sikerült egy olyan beharangozó-képet összeollózni, ahol a főszereplők egyikének csak a jobb karja látszik, míg a másiknak a bal mutatóujja. Lényegtelen, keményvonalas gyerekkort megélők így is levágják, hogy eljutott errefele is a Toy Story harmadik része. Jobb később, mint soha, csak háromnegyed évet késtem vele.

Illő lett volna újranéznem az első két részt, csak hogy kiteljesedjen a kedvcsináló, szóval ha már ilyen trehány voltam, frissítsétek fel a memóriátokat, nézzétek meg helyettem, ne szenvedjek tovább.




Toy Story 3
(2010)

-Most te kezded!
-Sze...
-ret...
-lek...
-Látod, így most te mondtad ki! Így lehet váltogatni!
-Imádom, hogy te ilyen okos vagy!

Legutóbb ilyesmi mesefilmet régen láttam, talán a Gru c. izét, de onnan a minyon-küklopszokon kívül semmi sem ragadt meg, a főgonosz Vektort (milyen név ez???) legszívesebben kivágtam volna (de nem ollóval), annyira idegesítő volt. Persze itt is van egy nagyon szemét rózsaszín medve, bottal és saját dömperrel, név szerint Satukarú Medve, alias Macó. Őt is komolyan lehet venni az első perctől fogva...

Persze a Toy Story mese, de azon túl, hogy leköthetjük vele a gyereket, míg mi az asszonnyal elmegyünk sakkozni a hálóba, végig szórakoztató, úgyhogy after-partynak is megteszi a nagy izgalmakra. Eléggé komoly, hogy a 2. részt 99'-ben hozták ki, azóta azért történt egysmás, felnőttek a gyerekek, kutya se foglalkozik már Woody sheriffel és bandájával, ami érzékenyen érinti őket. Miután egy jól megszervezett akció következtében minden kétséget kizáróan kiderül, senkinek sem kellenek, elkeserednek egy kissé. A katonák dezertálnak, mert itt kitört a béke, a többi játék meg örülhet, ha a koleszorgiák felé orientálódó Andy nem dobja ki őket a szemétbe, hanem elviszi valamelyikőjüket porfogónak a szekrény tetejére. A szokásos kavarodásnak köszönhetően aztán a játékok az óvodában kötnek ki, ami megint tartogat némi meglepetést, gyakorlatilag a túlélésért kell játszaniuk.


Körülbelül percenként jön valami nevettető pillanat, vagy én éreztem annak őket, ahogy közeledek a húsz felé. A katonákon kívül felsorakozik a teljes kemény mag, Woody, Buzz, Jessie, a dinó, a krumplik, és a többik. Buzz spanyol magánszámai magasan a legnagyobb humorfaktorral bíró jelenetek, az hihetetlen ötlet volt, nem lehet kibírni röhögés nélkül! Emellett még az a retardált ló és a kampókultusz-éltető háromszemű alienek is kulcsszereplővé lépnek elő. 
A derék csapat új ikonokkal is kiegészül, a félelmetes rózsaszín Macóról már beszéltem, de ott van még a polip, meg a cintányéros majom, na ő eléggé paráztatós kétes egyén. El ne felejtsem Kent, ő egy csőmeleg Barbie-imádó srác, akit szépen megkínoznak, nem is akárhogyan. 

Nem estek túlzásba, alig több, mint másfél órán keresztül megy a marhulás, nem unalmas ez egy percig sem. A drámai vonal is erős, szó sincs már olyasmiről, hogy ki a menőbb játék, ha mindenkit a pusztító Zsák és a szemétolvasztó fenyeget. Ez így leírva nem tűnik túl életbevágónak, kár érte...


Mindenitől lesz valami emlékezetes momentum, a sok istentelen marhaság közepette nem estek át a ló túloldalára az alkotók, végig átélhető az egész. Én is elgondolkodtam, hogy vajon mi lehet a régi cuccaimmal, amik évek óta lenn vannak a pincében. Valószínűleg elöntötte őket a feltörekvő talajvíz. Eléggé utálhatnak ezért.

Hátha nem jutok gyehennára, amiért ezt 5/5-el jutalmazom- na nem mintha enélkül nem lennének meg, világsikert élt meg a 3. rész, teljesen megérdemelten. A Legjobb animációs film. kategóriáját biztosan vinni fogja, a Legjobb filmét már bajosan. Kár, hogy csak agyban csecsemő a bizottság...

1 megjegyzés:

  1. Szerintem a legjobb animációs trilógia a világon!:) Nem láttam még jobb sztorijú anim. filmet. Imádom és erre a filmre mondom mindig azt, hogy a nagyfilmek között is megállja a helyét.
    Ezt 3. részt nagyon eltalálták. A gonoszok annyira jó fejek, hogy nem is tudok rá mit mondani.
    Az egész film alatt röhögtem. 100% vagy 5/5. !!!:)

    VálaszTörlés